Pages

Tuesday, May 15, 2018

That 'dugeun-dugeun' feeling

Assalamualaikum peeps!

Ya tuhan.
Tak sempat langsung update like I mentioned in the previous post. Demam pru buat aku murung 2-3 hari. Cuba digest segala benda dan cuba move on sambil mendoakan dan mengharapkan yang terbaik untuk New Malaysia. Lagi buat aku murung bila semua orang sembang kencang kena ubah kerajaan, New Malaysia bagai tapi akhlak dan sikap rakyat Malaysia tak pernah nak berubah. Kutuk mengutuk lah, bahasa semua kelaut. Dengan agong2 pun korang berani. Waww. Ahh banyak lagi lah buat aku sakit kepala scroll fb dua tiga hari lepas. Nasib baik sambutan hari ibu dapat tone down all those hatred and comments.

Malaysians are so disappointing at one point.
Hmm, ok dah cukup.

Harini aku nak cerita pasal pasca GE14, hari hari yang aku akan kenang sebab dapat jumpa penulis fav aku heee. Remember I went to PWTC before going back to Kuala Kangsar?

Ada seorang penulis yang selalu buat aku jatuh cinta setiap kali baca artikel dia. Each time I read the article he wrote, each time I fall for it over and over again. Aku tak pernah pun rasa nak view profile dia ke apa ke because I was so in love with the articles. lol. I admire his writings so much that finally I read about his convert story! Dan masa tulah aku baru tengok 'crush' aku ni punya rupa hahaha. See, in my eyes your knowledge and intelligence come first before anything else. Aku bukanlah stock perempuan di luar sana yang tak semena-mena cair dengan kehenseman Syed Saddiq. *Tetiba* (No worries syed, I know you are extra-ordinary since our highschool years, no offense)

Dan bila seorang yang banyak membaca dan mengkaji, akhirnya dia jumpa islam on his own. Mati-mati aku ingat dia ni kacukan ke, rupanya dia ialah convert. Bahasa Melayu dia tip top habis lah, aku sangat admire orang bukan melayu yang boleh bercakap dan menulis bahasa melayu dengan baik. I just love watching them. Aku pernah baca pasal sifat keterbukaan orang Melayu ni sangat tinggi, sekarang baru aku rasa convince sikit aku ni memang darah Melayu sungguh, bukan berdarah jepun. Mungkin lah ada secalit sikit hehehe, nak jugak.

Anyway, sehari sebelum aku pegi PWTC aku dah feeling neves-neves. Inikah perasaan orang diluar sana yang tak sabar-sabar nak jumpa artis kpop/fatah amin kegemaran dorang? Haaa aku dah faham perasaan niii. So start daripada malam tu aku dah mula berdoa supaya Allah sentiasa jaga aku supaya aku tak 'over the-boundaries' sentiasa jaga akhlak dalam keterujaan aku nak jumpa fav author aku. Alhamdulillah Allah memang jaga sungguh, sebab lepas dapat autograph dia, aku terus blah tanpa mengeluarkan sepatah perkataan pun -___-

Pastu menyesal sikit. hahahaha.
Lepastu mood kembali seronok sebab dia mention nama aku dalam post dia. Terima kasih ingat 'Syafiqa'. 2 hari aku seronok sebab ni je sampai lah GE ruin everything lol.

Aku rasa aku sangat lack of knowledege dengan isu-isu yang dia tulis. Bila aku baca, terus rasa macam mind blowing sangat. Korang yang dah terer ni mungkin lah tak rasa excited macam aku lol, tapi bila berbicara tentang bangsa dan agama, sefikrah la pulak rasa kita ni ya huhuhu.

Buat korang yang wonder,

Aku bercakap tentang penulis buku: Dunia tanpa tembok & Mencabar teori konspirasi.
Haaaa. Google sendiri siapa penulis dia.


Sorry aku nebes 'dugeun-dugeun' pulak hati aku, 
sampai tertutup tajuk buku tu. 

Aku dah habis baca buku Dunia Tanpa tembok. Recommended sangat untuk orang yang nak  memahami percaturan kuasa dunia, kuasa politik yang berkait rapat dengan faktor geografi sesebuah negara. Mencabar teori konspirasi belum lagi. 

Aku harap dengan kehadiran penulis yang membawa ilmu sebegini tanpa menggunakan jargon2 tertentu dapat mendidik rakyat marhaen macam aku ni untuk faham bagaimana sistem sesebuah negara. 

PS: I hope you will produce more books so I have the reason to meet you again simply because I have lots of questions to ask you. 

No comments: