Pages

Wednesday, December 7, 2016

Getting rid off DIY CRT Hotlink

If you are having the same problem with me, please read this.

*kalau malas nak dengar bebelan boleh straight pergi ke instruction ya. hehe

Dikala post ini sedang ditulis, aku masih lagi beristighfar. Apakah ini sebenarnyanya penyucian harta? T.T

Perasaan geram ni still ada ni haaa

Dah lama sebenarnya aku biarkan maxis ni telan duit aku cenggitu je. Dan dah lama juga cubaan untuk terminate pakej DIY caller ringtone yang aku tak permah subscribe pun okay. Berapa kali jugalah bila aku angkat talipon, aku dengar orang gelak dulu baru hello. Sebab caller ringtone yang tah apa apa tu laaaaa. Kalau dia bagi orang dengar lagu yang baik baik, aku okay lagi. Ni lagu disco ke apa aku tak tahu. Sampaikan ada orang tu takut salah number call aku. Tak baik tau maxis buli rakyat marhaen macam ni.

Lagi aku tak boleh terima bila setiap kali aku nak terminate, suruh dial *131# > manage crt. Tapi bila try, dia cakap aku tak langgan pun pakej tu -.-' then bila aku check list lagu, ada pula berderet lagu dekat list tu. yaAllah kenot brain. Aku rasa setiap bulan aku buat cenggitu, dan bila jadi gitu aku pun malas dah nak cuba. Harini baru kemuncak aku betul2 nak get rid of those annoying DIY CRT tu, Effort aku bukan main call maxis centre etc. Aku google dulu dan ramai betul yang mengadu hal yang sama macam aku, tak subscribe tetiba jee ada. Kalau free takpe, ni sesuka hati renew dan deduct duit, hish. Hasil google aku tu, banyak juga suggestion dia tapi semua tu tak applicable dan tak membantu langsung. It doesnt help me at all. Aku dah la pengguna maxis tegar dari sekolah menengah, Bila balik malaysia setiap tahun dulu pun dok beli simcard maxis je. Ni dah ada perasaan membuak2 dah ni nak tukar line. Aaaa nyampah tak habis lagi sebenarnya hahaha.

Okay how to get rid the DIY caller ringtone the fastest way:

1) Dial 1300 820 120
2) Tekan 1 terus, takpayah dengar dia ulang nilai kredit korang
3) Lepastu tekan 5
4) Tunggu operator, dan beritahu apa masalah (lama juga aku tunggu sbnrnya, dalam 5-6 min kena tahan telinga maxis promo macam2)
5) Beri no phone, and within seconds CRT tu dia delete terus dan dapat confirmation through message.

Done! Boleh la korang mintak kawan kawan test call korang balik ada ke tak caller ringtone tu, maka terselamatlah RM3 setiap bulan yang korang kena bayar untuk renew pakej yang tak pernah subscribe tu.

Masuk december ni, penyucian jiwa macam kena lebih sikit. Kena banyak bersabar dan bersabar. Haihh

No comments: