Pages

Tuesday, August 16, 2016

Can't sleep. Rindu

It's literally 1.20am but I'm still awake.

Why?

Tak tak, bukan sebab sedih ke heart broken sampai tak boleh tidur eceh haha tapi sebab dah tidur sepanjang hari since baru pagi ni je sampai kuantan dari ipoh. Minggu ni balik Kuale wei. hehehe. Pergh, rosak plan aku yang nak masuk lab. Konon dah dapat tidur dalam bus pastu nak pergi kuliyyah terus akhirnya kecundang di atas katil.

I think I have a very productive weekend kat rumah. Most of my checklist semua settle dan yang paling best I have my kitchen back! So #mysiblinggoals was to make dakjjim (braised chicken with vege) & japchae(glass noodles and stir fried vege). Ni korean food lah tapi. Initial plan nk buat bibimbap tapi masa nk purchase gochujang tu dia ada rice wine pulak for preservative i guess. Dan bila balik rumahhari tu, cream cheese dengan peanut butter still ada yang beli masa buat kuih duluu sebab adik buat tak tahu je dengan bahan2 yang ada tu -.-' So yeah, here it goes my random peanut butter cheesecake lol. Nanti kalau ada masa aku upload recipe k. Kemain hahaha. Tengok video maangchi tu je pungg berguru dalam youtube tu hah. Tapi video maangchi tu sangatlah addictive yang aku boleh revise banyak kali tgk video yang sama tu yang aku tak paham -___- Mungkin sebab english dia cute sangat kottt

Aku mengadu dan craving macam macam kan, hehe. Nak masak itu ini semua dan akhirnya berjaya. Siap tepon abah lagi beforehand suruh beli ikan sebab I'm a fish & seafood lover. Abah kata dia beli ikan udang sotong ketam semua tu dah dekat seratus haha tapi ennn, habis semua aku masak kot. Siap bawak balik uia lagi, jadi harini makan bekal masak sendiri je. Actually setiap kali aku bawak bekal masak sendiri nak balik kampus ke apa ke, mesti aku terkilan dan teringat mak sebab she used to pack lunchbox to us. Aku ingat lagi bekal terakhir yang mak masak untuk aku dulu, bawal masak sambal dengan sayur lemak kuning. Ni mak bekalkan kat aku sebelum balik 2nd year duluu. Makan sebelum nak naik flight :(

Anyway, opah admitted this week. Please pray for her health. She is after my mom and dad. I was glad that I went back at the moment when I was needed. Initial plan nak balik sebab nak settle banyak benda pergi bank bagai buat visa lagi dan...another bestfriend bertunang. Tapi cantik juga Allah susun, takde program tarbiyah minggu ni so boleh lah balik kampung. Patut rasa macam nak balik je dan alhamdulillah, opah dah dapat keluar hospital dan aku sangat bersyukur. Aku sangat respect dengan wancik & pakcik yang sentiasa ada untuk jaga pah. Wancik hari hari hantar lauk kat pah dan jenguk tok dengan pah yang dah tak banyak daya. Memang penat jaga orang sakit, been there tapi percayalah wancik & pakcik, syurga buat anak soleh. MashaAllah besarnya sangatt pahala tu :) Masa borak borak dengan pah, pah banyak kali cakap pah dah rasa macam mak dulu. Dah takde kudrat. Nak bangun jalan semua pun dah tak larat. Hati rasa sayu sangat T.T sebab teringat masa masa mak tengah bertarung nyawa. Rindu usah cerita la. Walaupun dah dekat 2 tahun mak takde, banyak sangat benda rasa nak bagi tahu mak. Iqa dah sambung master, iqa dah dapat tarikh grad, so abah, kak yang dengan adik akan pergi Adelaide sekali. Tapi lagi best kalau mak ada :(

Mak, I hope you're proud of me.
And I have abah alone now.
I want to be a pious daughter for both of you
because I think that's the biggest effort I can make to show my deepest love for you
I love you mak & abah. Lillahitaala.

No comments: