Pages

Wednesday, August 24, 2016

Dah kenapa ni

Aku tak tahu aku ni fragile sangat ke atau orang orang disekeliling aku yang agak harsh :(

Masa jumpa lab assistant tadi nak mintak signature je pun, tapi boleh rasa berdebar bila dia tanya macam macam dengan nada yang sangat tegas dan boleh terasa macam seperti tahanan polis pula. hahaha over kan. Tapi betul entah kenapa rasa macam eh kakak ni, apsal tanya macam macam ni T.T

Ada sekali tu, aku mesej je sorang brother ni sebab nak tanya pasal buffer solution dia. I knew him, tapi tak pernah pun mesej dia. He is actually a very bright guy yang sangat friendly dan banyak cakap. Tapi bila dia reply whatsapp aku sekali dia cakap, "sendiri pun banyak guna, bancuh sendiri la. aku ada je chemical dia kalau nak.." Ehh terasa iolss. Ntah kenapa bila ada lelaki yang bahasakan diri dia aku (except for my classmates and people i knew before) buat aku rasa macam, wow this is harsh mann haha. Jadi aku positifkan diri memang biasa je dia ni cakap syafiqa oiii, dah kenapa dengan kau ni nakk. -.-'

Korang sedia tahu, aku ada sorang supervisor yang sangat awesome :)
Serius, aku rasa bertuah sangat dapat sv yang macam kawan, concern kat kita. He makes me feel safe. Tapi ada satu thoughts dalam diri ni yang aku takut kecewakan dia. I wanted him to know he chooses the right candidate camtu laa. Ke sebab aku yang ada expectation tinggi kat diri aku? haha i dont knoww,

Anyway, aku ada satu konflik lagi yang aku serba salah nak mintak tolong orang. 
Okay I'm new. Aku macam sangat blur dengan system lab uia. Even sampai sekarang. Paling aku tak suka bila kena isi borang yang banyak banyak tuu. padahal consumable items je pun. Lepastu kena report kat semua lab assistant kita guna lab dia. Everything is scattered around so kau akan naik turun lab satu bangunan tu. Pastu aku stress cari barang hahaha. Aku tak tahu mana boleh guna mana tak :( Kang amik kang orang lain punya pulak. waaaah jenuh beb. Setiap kali aku nk buat sesuatu mesti aku akan survey 2 hari sebelum kat mana semua. Pastu aku siapkan mental dan jiwa supaya tenang dan supply apa yang patut. Aku jadi segan bila mintak tolong orang banyak sampai terpaksa mintak kakak ni je yang assist aku T.T Adakah ini dipanggil sebagai student master yang berdikari atau memang standard ada student master yang serupa aku ni asyik kena assist dengan orang je? Kalau kat lab aku dulu semua ada satu lab, pastu aku rasa warm je dengan semua orang sekeliling aku walaupun dorang mat salleh, tapi dorang sangat membantu dan meyakinkan. Apsal konfident aku hilang tetiba ni. Aaaaa kembalikan Wan Syafiqa yang hati kering, pakai redah dan confident. 

Pendek kata, minggu ni aku rasa serba tak kena dan distracted yang ntah apa2. I don't think it's pms either lol. I just hope things get better and I can fix my thoughts and mind. Fire up balik semangat dan self esteem please. Huu

Semoga pcr esok dapat band between 460kb and 469kb yang concentrate menggunakan designated primer yang sedia ada. Tolonglah ada band T.T

No comments: