Pages

Monday, August 8, 2016

Congrats Dear!

Okay sebenarnya aku baru je balik dari Melaka sebab bestfriend kita nikah :)
And this is the first wedding of my bestfriends. Well, at least among spyrogyra & the wedding I attended. I already missed out walimah housemate aku yang kt sydney sobbs.

Haaa bersungguh tau aku datang dari kuantan singgah Tbs, Lina pick up pastu redah jam tengah tengah bandar kl tu, g amik Neddy pulak. Walaupun jam mashaAllah delay dekat 40 min jugak aku rasa, moment dalam kereta tu yang manis tu chewah. Haha. Time camtulah nak catch up bagai, nyanyi dalam kereta lagi. Nasib tak kena kecam sebab masing masing suara turun naik sama je -..-

Tapi since melaka & kl tak jauh sangat so aku tak la rasa beban sangat pegi melaka sebab dah ada pit stop kat kl kot hm ntah. Psychology je tuu. Anyway, kteorang sampai melaka dalam pukul 9.30pm camtu, rumah Farah ni dalam ladang sime darby senang cerita. Bila dah malam, lagi la susah nak cari rumah dia. Bila tanya guard depan tu, mintak dia tunjukkan rumah Manager, dia kabo nye kat keme salah jalan pulak. Ya tuhan, melalut kteorang dalam ladang kelapa sawit tuu. Nasib baik lepastu jumpa polis bantuan yang tengah ronda ronda situ. Dah la takde lampu jalan, kalau tak jumpa jalan keluar tak tahu la apa jadi T.T

Selepas mengharungi jalan yang gelap dan nun jauh ke atas ladang tu, akhirnya jumpa jugak bakal pengantin niii. Tadaaaaa

 Telepati kuat semua pakai baju warna biru.
Ni baru bff sejati hiks

Malam sebelum farah nikah tu, farah join lah kengkawan dia ni tidur kat homestay sekali. K, aku rasa bersalah dengan farah sbb malam tu kteorang tidur pkul 2.30am kot. Pengantin kan kena tidur awai takut esok hilang pulak serinya, tapi biasala dah jumpa mana boleh pause stop stop sembang ni. haha. Dah la habis semua veil kasut dicuba. Sebelum pengantin pakai esok kteorang cuba la dulu :P 

The best thing was this is my first time jadi bridesmaid yang ala ala hipster camtu? haha. k serius kekok. Sekarang barulah aku sedar kreatifnya la orang yang kerjaya dia sebagai model. Terer gila posing banyak gaya! Aku ni posing pun gaya mostly sama je. Bila dia cakap freestyle je aku tak tahu dah gaya apa lagi nak buat selain peace dan angkat tangan tunjuk seronok hahaha -.- harapnya posing aku tak mencemarkan kualiti gambar nikah farah ni. Aiguuu

Bridesmaids!

Dan Bridesmaid yang kaku haha

Aku ni memang orang yang sentimental dan emotional. Kira jiwa aku ni memang cepat tersentuh bila main dengan perasaan ni. Sebab tu aku values moments and memories so much, dan mungkin itu juga sebab aku susah nk move on. Tak kira la orang ke tempat ke, kalau dia significant kat aku, memang forever significant haaa. Jadi bila akad nikah tu, hei aku dah cuba sedaya upaya taknak ngobok dan debor, tapi akhirnya tewas juga. Nasib baik aku duduk belakang farah, dia taknampak apa yang berlaku. So alhamdulillah, aku tak burukkan keadaan dengan menyebabkan dia nangis teruk lagi heee :)

The beautiful in white bride 

Selepas 3 kali lafaz, she's officially Shazuan's! 

The Bridesmaid and The subjects maybe? 

You know when I say I see you guys growing, it is actually a very overwhelming moment to see the girls who are part of me achieving something big in their life. I don't wanna miss seeing everyone in their big special day because each and everyone of you means a lot to me. To Farah, I pray that Allah will bless this marriage, lead this newly-wed couples to Jannah, showers you with sakinah, mawaddah and rahmah. You're amazing ever since I met you and I believe you make a perfect wife to him :) 

 I love you Farah, but I know Shazuan loves you more.

A big congrats and barakallah :)

No comments: